domingo, 30 de outubro de 2011


LanguagePleased to meet you
AfrikaansBly te kenne / Aangename kennis (frm)
Lekker om jou te ontmoet (inf)
AlbanianGezohem qe te takova
Amharicስለተዋወቅን ደስ ብሎኛል (siletewaweqin dess bilognal)
Arabic
(Egyptian)
(tašarrafna) تشرّفنا
Arabic
(Modern Standard)
m (motasharefon bema'refatek) متشرف بمعرفتك
f (motasharefatun bema'refatek) متشرفة بمعرفتك
Arabic
(Moroccan)
(metšerrfīn) متشرفين
Armenian(Eastern)Շատ հաճելի է: (Shat hatcheli e)
Assameseআপোনাক লগ পাই ভাল লাগিল
(aapunaak loge pai bhaal lagil)
AzerbaijaniTanış olmağıma çox şadam, Çox şadam (reply)
BasqueUrte askotarako / Pozten naiz zu ezagutzeaz
BelarusianПрыемна пазнаёміцца (Pryiemna paznajomicca)
Bengaliখুব ভালো লাগল পরিচয়/আলাপ হয়ে
(khub bhalo laglo poricôe/alap hoe)
Bhojpuriतोसे मिल कर अच्छा लगल (tose mil kar achchha lagal)
BosnianDrago mi je / Drago mi je da sam vas upoznala/o
BretonPlijet bras on ober anaoudegezh ganeoc'h
BulgarianРадвам се да се запознаем
(Radvam se da se zapoznaem)
Приятно ми е да се запознаем
(Prijatno mi e da se zapoznaem)
Приятно ми е (Prijatno mi e)
Драго ми е (Drago mi e)
Драго ми е да се запознаем
(Drago mi e da se zapoznaem)
Burmeseေတၾႛ ရတာ ဝမ္းသာပၝတယ္။ (twé-yá-da wùn-tha-ba-deh)
CatalanEncantatMolt de gustTant de gust
ChamorroMagof yo' sa' umali'e' hit (not commonly used)
ChechenХьо гайна хаза хетта
Chinese
(Cantonese)
好開心認識你 (hóu hòisàm yihngsīk néih)
好開心見到你 (hóu hòisàm gindóu néih)
Chinese
(Mandarin)
很高興認識你 [ 很高兴认识你] (hěn gāoxìng rènshi nǐ)
我很高興跟你見面 [我很高兴跟你见面] (wǒ hěn gāoxìng gěn nǐ jiànmiàn)幸會 [幸会] (xìnghuì)
我看到侬真高兴
(ngu23 koe3 dao5 nong1 zen51 gao5 xin1)
看到侬真的老开心
(koe3 dao5 nong1 zen51 de lok ke xin1)
Chinese
(Taiwanese)
真歡喜及你熟似
(gua2 chin hoan-hi2 kap li2 sek8-sai7)
CimbrianIch han liip ségan-ach! (Formal)
CornishDa yw genev metya genes
CorsicanUn piaccè di incuntrarvi / Mi Face Piacè
CroatianDrago mi je
CzechTěší mě
Těší mě, že Tě poznávám (inf)
Těší mě, že Vás poznávám (frm)
Jsem (moc/strašně) rád, že Tě poznávám (inf/m)
Jsem (moc/strašně) ráda, že Tě poznávám (inf/f)
Jsem (moc/strašně) rád, že Vás poznávám (frm/m)
Jsem (moc/strašně) ráda, že Vás poznávám (frm/f)
DanishRart at møde dig
DutchAangename kennismaking
Aangenaam kennis te maken
Aangenaam kennis met u te maken
Prettig kennis te maken
EsperantoMi ĝojas, ke mi povas konatiĝi kun vi
Agrablas renkonti vin
Estas plezuro renkonti vin
EstonianMeeldiv tutvuda
FaroeseStuttligt at hitta teg
FijianIa (ni) bula
FinnishHauska tavata
FrenchEnchanté(e), Je suis enchanté(e)
FriulianPlasint di cognošiti
GalicianMoito gosto / É un pracer
Georgianსასიამოვნოა თქვენი/შენი გაცნობა
(sasiamovnoa tkʼveni/sheni gacnoba)
GermanSchön, dich kennen zu lernen Sehr erfreut (frm)
German (Swiss)Fröit mi
GreekΧάρηκα για την γνωρημία (Hárika ya tin gnorimía) - frm
Χάρηκα (Hárika) - inf
HawaiianHauʻoli kēia hui ʻana o kāua
Hebrew(na'im me'od) נעים מאוד
Hindiआप से मिलकर ख़ुशी हुई (āp se milkar khushī huī)
HungarianÖrvendek / Örülök, hogy megismertelek
IcelandicGaman að kynnast þér / Gaman að hitta þig
IndonesianSenang bertemu dengan Anda
Inuktitutᑲᑎᒐᒃᑭᑦ ᖁᕕᐊᓇᖅ / ᐊᓕᐊᓇᐃᖅ (Katigatkit Quvianaq/Alianaiq)
IñupiaqKatigatchiarit
Irish (Gaelic)Tá athas orm buaileadh leat (sg) / libh (pl)
ItalianPiacere Piacere di conoscerti (inf)
Piacere di conoscerla (frm)
Japanese初めまして (hajimemashite)
初めまして。どうぞ宜しく (hajimemashite. dōzo yoroshiku) reply
お会いできて嬉しいです (oaidekite ureshii desu)
Kannadaನಿಮ್ಮನ್ನು ಭೇಟಿ ಮಾಡಿದ್ದಕ್ಕೆ ಸಂತೋಷ
(nimmannu bheti mādiddakke santosha)
KazakhТанысқанымызға қуаныштымын
(Tanısqanımızğa qwanıştımın)
Korean만나서 반갑습니다 (Mannaseo bangapseumnida) [frm polite]
만나서 반가워요 (Mannaseo bangawoyo) [inf polite]
Laoດີໃຈທີ່ຮູ້ກັບເຈົ້າ (di̖i ja̖i thii hûu káp jâo)
LatinLibens sum / Mihi placet / Placet
LatvianPriecājos ar Jums iepazīties
LithuanianMalonu tave matytiMalonu susipažinti
Lojbando selpe'i.ui
LuxembourgishEt freet mëch, lech kennen ze léieren
MacedonianМило ми е што те запознав (Milo mi e shto te zapoznav) - inf
Мило ми е што Ве запознав (Milo mi e shto Ve zapoznav) - frm
MalaySelamat berkenalan
Malayalamകണ്ടതില്‍ സന്തോഷം (kandathil santhosham)
MalteseGħandi pjaċir (bil-konoxxenza)
ManxS'mie lhiam çheet dty whail
S'taittin lhiam çheet dty whail
Marathiभेटुन आनंद झाला (bheṭun ānaṅd jhālā)
Mauritian CreoleMo kontan monne zwin u
MoldovanÎmi pare bine
MongolianТантай уулзсандаа баяртай байна
(Tantai uulzsandaa bayartai baina)
Nepaliशी लाग्यो (tapaaiilaaii bhettera khushii laagyo)
NorwegianHyggelig å møte deg / Artig å treffe deg
OccitanEncantat! Encantada!
OkinawanHajimiti uganabira
Persian(az molaghat e sham khosh vaghtam) از ملاقات شما خوش وقتم
PolishBardzo mi miło
Miło mi (inf)
Miło mi Pana poznać (frm>m)
Miło mi Panią poznać (frm>f)
Miło mi Was poznać (inf sg>pl)
Miło mi Państwa poznać (frm sg>pl)
PortuguesePrazer
Prazer em conhecê-lo (>m)
Prazer em conhecê-la (>f)
Prazer em conhecê-los (>m / >mf)
Prazer em conhecê-las (>ff)
Encantado (m), Encantada (f)
Punjabiਤੁਹਾਨੂੰ ਮਿਲ ਕੇ ਬਹੁਤ ਖੁਸ਼ੀ ਹੋਈ
(tuhānū̃ mil kē bāhut khushī hōī) - not often used in Punjabi
RomanianÎmi pare bine de cunoştinţă
Încântat de cunoştinţă
RussianОчень приятно (Očen' prijatno)
Приятно познакомиться (Prijatno poznakomit'sa)
SamoanUa ou fiafia ua ta feiloa'i
Scottish GaelicTha mi toilichte ur coinneachadh (frm/pl)
Tha mi toilichte do choinneachadh (inf/sg)
ScotsPleased tae meit ye
ShonaNdafara kukuziva (sg) Ndafara kukuzivai (pl)
SicilianPiaciri di canuscirvi
SerbianДраго ми је (Drago mi je)
SlovakTeší ma
SlovenianMe veseli
Barasho wanaagsan
Waan ku farax sanahay la kulan kaaga
SpanishMucho gusto Encantado
SwahiliNafurahi kukuona, Nimefurahi kukutana nawe
SwedishTrevligt att träffas Trevligt att råkas Angenämt
TagalogKinagagalak kong makilala ka
Tamilஉங்கள பார்த்தது ரொம்ப சந்தோஷம்
(unggala paatthadhu romba santhosham)
Thaiยินดีที่ได้รู้จัก (yin dee têe dâi róo jàk)
Tibetanཁྱེད་རང་མཇལ་པ་དགའ་པོ་བྱུང་
(kayrang jel-pa gawpo chung)
Tigrinyaጽቡቕ ሌላ (SbuQ liela)
TswanaKe itumelela go go itsi
TurkishTanıştıǧımıza memnun oldum / Memnun oldum
UkrainianПриємно познайомитися (Prijemno poznajomytysia)
ÜqoiPleased to meet you in *Uuml;qoi Zhoonamlei dhnuu'uz'ök (sing)
Pleased to meet you in Üqoi Zhoo'oonamle'ei dhnuu'uz'ök (pl)
Urdu(āp se milker khushi huwi!) آپ سَے ملکر خوشی ہوًی!
UzbekTanishganimdan hursandman
VietnameseHân hạnh gặp ông
WelshMae'n dda gen i gwrdd â chi Neis cwrdd â chi (frm)
Mae'n dda gen i gwrdd â ti Neis cwrdd â ti (inf)
XhosaNdiyavuya ukukwazi
Yiddish(Es frayt mikh dikh tsu kenen) עס פֿרײַט מיך דיך צו קענען
YorùbáInu mi dun lati mọ ọ
ZuluNgiyajabula ukukwazi

Nenhum comentário:

Postar um comentário

CANAL NO YOUTUBE